.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز ساخت بزرگ‌ترين كشتارگاه دام مازندران

مدير كل دامپزشكي مازندران در مراسم ساخت بزرگ‌ترين كشتارگاه دام مازندران گفت: بيشتر كشتارگاه‌هاي دام مازندران سنتي است.

مدير كل دامپزشكي مازندران در اين مراسم با بيان اينكه چهار كشتارگاه دام نيز اكنون در شهرهاي ساري، بابل، نور و نشتارود تنكابن در حال ساخت است، اظهار داشت: كشتارگاه آمل به لحاظ فضاي فيزيكي و فرآوري پس از كشتار در استان منحصر به فرد است.

مجيد مختاري با اشاره به اينكه هم اكنون در شهرستان آمل روزانه بيش از 250 راس گوسفند و 35 راس گاو كشتار مي‌شود، افزود: شهرستان آمل يكي از مناطق مهم توليد گوشت استان است.

وي با بيان اينكه بيشتر مراكز بسته بندي و فرآوري بعد از كشتار دام در شهرستان آمل وجود دارد، سرمايه‌گذاري در اين بخش براي متقاضيان را در اين شهرستان مرقونه به صرفه دانست.

مديركل دامپزشكي مازندران سنتي بودن بيشتر كشتارگاه‌هاي دام در اين استان را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي بهداشتي اين اداره كل دانست و تصريح كرد: صاحبان كشتارگاه‌هاي صنعتي بايد هوشيار باشند كه در صورت عدم تبديل واحدهاي خود به واحدهاي نيمه صنعتي با مشكلاتي از سوي دامپزشكي مواجهه خواهند شد.

مختاري اضافه كرد: هم اكنون در بيشتر كشتارگاه‌هاي استان دام‌هاي سالم حمل كه به علت سنتي بودن اين كشتارگاه‌ها و رعايت نشدن برخي مسائل بهداشتي، موجب معدوم سازي دام مي‌شود.

مديرعامل اين كشتارگاه صنعتي در شهرستان آمل گفت: اين كشتارگاه در زميني به مساحت 30هزارمتر مربع و زير بناي 3هزار و500 متر مربع در دو خط كشتار گاوي و گوسفندي ساخته مي‌شود.

سيد عباس بني هاشمي با بيان اينكه اين كشتارگاه پيشرفته ظرفيت كشتار يك‌هزار راس گوسفند در هشت ساعت و 100 راس گاو در همين زمان را دارد، ميزان اعتبار در اين بخش را حدود 10 ميليارد تومان كه 80 درصد آن از محل تسهيلات بانكي و بقيه از سرمايه‌گذاري بخش خصوصي اعلام كرد.

وي خاطرنشان كرد: اين كشتارگاه پس از كشتار دام، ضايعات خون، استخوان و ساير قسمت‌هاي گاو گوسفند را به پودر تبديل خواهد كرد كه مورد استفاده مجدد دام و طيور خواهد بود.

مديرعامل اين كشتارگاه صنعتي در شهرستان آمل زمان بهره‌برداري از اين واحد را سه ساله اعلام كرد و يادآورشد: با بهره‌برداري از اين واحد بزرگ توليدي در شهرستان آمل براي يك‌هزار نفر شغل ايجاد خواهد شد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 آذر 1388
یادمه یه روز نماینده شهرمون قائم شهر در زمان انتخابات واسه رای جمع کردن به قصابهای شهر قول تاسیس یک کشتارگاه را داده اما افسوس که بدقولی کرد و همه را گذاشت سرکار

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.475 seconds.